Lekki jogurtowy dressing

www.krls.org.pl

Teraz przejdziemy do tego, co również budzi sporo emocji wśród smakoszy.

Sałaty i sałatki doskonale sprawdzają się jako smakowita przekąska, dodatek do dania obiadowego, kolacji lub samodzielne danie.

Przepisów jest cała masa, podobnie jak składników, których można użyć, aby potrawa stała się treściwa i bogata w smak.

Oprócz różnorodnych jarzyn, wędlin czy nabiału, które doskonale odnajdują się w sałatkach, są jeszcze rozmaite sosy i dressingi.

Są wśród nich te z niewielką ilością kalorii, a więc wybornie sprawdzą się w ramach diety odchudzającej lub po prostu jako element jadłospisu ludzi, którzy nie chcą zapychać się zbędnymi kaloriami.

Podstawą takiego lekkiego dressingu powinien być jogurt light lub inny produkt o małym potencjale kalorycznym.

Jogurt jest chyba najłatwiej osiągalną opcją, choć sprawdzi się też gęsta śmietana o możliwie najniższym udziale tłuszczu, a więc 10-tka lub 12-tka.

Śmietanę możemy także połączyć z jogurtem, dzięki czemu sos będzie miał bogatszy smak.

Do tego nieco soli, ziół i przypraw, być może lekki majonez.